یک نماینده مجلس دوازدهم: درآمد مالیاتی ما نسبت به سال های قبل جهش ویژه ای در دولت سیزدهم داشت که جزو دستاوردهای دولت بود تا از اقتصاد تک بعدی نفتی فاصله بگیریم. از مسایل مهم دیگر این است که محل هزینه کرد مالیات، حوزه هایی مثل بهداشت و درمان و آموزش است.

نماینده مجلس در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن از محل درآمدهای مالیاتی

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با وضعیت مالیات ستانی در دولت سیزدهم، گفت: مجلس با همراهی دولت شهید رئیسی قوانین خوبی در ۴ سال گذشته در خصوص شفافیت مالی تصویب کرد که یکی از این مصوبات، دور شدن از اقتصاد نفت محور بود چراکه وابستگی به اقتصاد نفتی، برای کشور ما آسیب‌هایی ایجاد کرده و باعث می شد که در صورت کاهش فروش نفت، در تحقق بودجه با مشکلاتی مواجه شویم و این اتفاق در دولت شهید رئیسی افتاد و با تکیه بر هوشمندسازی نظام مالیاتی و اخذ مالیات عادلانه از افرادی که درآمد بیشتری داشتند؛ به تحقق بودجه بدون نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی رسیدیم.

وی افزود: با اتخاد سیاست های مالیاتی صحیح دولت سیزدهم سعی شد به سمتی برویم که اقشار کم درآمد مورد معافیت بیشتر قرار بگیرند و در مقابل، دهک‌های بالا و شرکت‌هایی که فرار مالیاتی دارند، با شفاف سازی قوانین مالیاتی، از آنها مالیات بیشتری اخذ شود و در این مسیر نیز بیشترین حمایت از تولید و حقوق بگیران انجام شد.

رشیدی نماینده مردم کرمانشاه بیان داشت: درآمد مالیاتی ما نسبت به سال های قبل جهش ویژه ای در دولت سیزدهم داشت که جزو دستاوردهای دولت بود تا از اقتصاد تک بعدی نفتی فاصله بگیریم. از مسایل مهم دیگر این است که محل هزینه کرد مالیات، حوزه هایی مثل بهداشت و درمان و آموزش است که اقدامات خوبی هم در این حوزه ها انجام شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه راه و شهرسازی هم شاهد اقدامات خوبی بودیم. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است که جزو کارهای خوبی بوده که از محل درآمدهای مالیاتی صورت گرفته است. بنابراین درآمدهای مالیاتی باید در حوزه زیرساخت های کشور که ذی نفع آن عامه مردم هستند، هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.